Wymogi edytorskie:

https://wydawnictwo.upsl.edu.pl/content/2-informacje-dla-autorow


Szczegóły:

W pracy obowiązuje standardowa wielkość czcionki  typu Times New Roman – 12  pkt;  przypisy, bibliografia  – 10 pkt; w opisach rysunków i tabel – 9 pkt.

Przy komputerowej edycji tekstu powinny być przestrzegane następujące reguły:

– odstęp między wierszami – 1,5,

– lewy i prawy margines – 2,5 cm,

– ciągła numeracja stron,

– można używać pogrubionych liter i kursywy, nie stosować podkreśleń,

1 arkusz autorski zawiera 40 000 znaków ze spacjami.

Materiał ilustracyjny całostronicowy (tabele, rysunki, schematy i wykresy) powinien być opracowany i wpisany w formie osobnych plików graficznych. Na marginesie pracy należy zaznaczyć przewidywa­ne miejsce ilustracji. Mniejsze tabele, rysunki, schematy i wykresy mogą być zamieszczone w tekście. Tabele i rysunki nie mogą mieć formatu większego niż A3, zalecany maksymalny format rysunków i tabel: 12,5 cm x 19 cm. Materiał ten nie może być wykonany odręcznie, nie są też dopuszczane kse­rokopie i materiały z Internetu. Zdjęcia należy dostarczyć oryginalne, dobrej jakości, która umożliwi ich przygoto­wanie do druku.

Materiał ilustracyjny musi być opatrzony tytułem (numer i tytuł nad tabelą, a pod ry­sunkiem i wykresem). Pod każdym elementem graficznym obowiązuje wpisanie źródła, z którego został on zaczerpnięty, lub informacji, że stanowi opracowanie własne autora bądź opracowanie na podstawie prac innych autorów. Wykorzystanie zapożyczonego materiału ilustracyjnego wymaga dołączenia pisemnej zgody podmiotów posiadających prawa autorskie. Autorzy są zobowiązani do dostarczenia zgody na wykorzystanie materiałów ilustracyjnych i tabel pochodzących z innych publikacji.

Grafika sporządzana w programie MS Word winna być wykonana w module  rysunkowym (nie zaś rysowana  na stronie dokumentu), a sporządzana w innych programach powinna być zapisana w oddzielnym pliku, w formacie programu, w którym została wykonana (nie może być zapisana razem z dokumentem sporządzonym w edytorze tekstowym):

–  grafika wektorowa – w formacie: .bmp, .cdr, (minimum Corel 9.0),

–  grafika rastrowa – w formacie: .tif, .jpg.

Na końcu pracy należy zamieścić bibliografię. Pozycje literatury powinny być uporządkowane alfabetycznie. W każdej pozycji należy podać:

– nazwisko i pierwsze litery imion autora,

– tytuł pracy (kursywą) i – jeżeli występuje – podtytuł, oddzielony od tytułu kropką,

– adres wydawniczy (miejsce i rok wydania).

W przypadku powoływania się na artykuły w czasopismach należy podać:

– nazwisko i pierwsze litery imion autora,

– tytuł artykułu (kursywą),

– tytuł czasopisma (w cudzysłowie),

– rok wydania, nr tomu lub zeszytu.

W przypadku utworów napisanych przez więcej niż trzech autorów pierwszym elementem opisu powinien być tytuł, a nazwiska redaktora pracy lub autorów  należy podawać po tytule.

Tytuły dzieł obcojęzycznych i miejsca wydania podaje się w języku oryginału, a elementy opisu zapisane alfabetami niełacińskimi należy podawać według obowiązujących zasad transliteracji (nie może to być transkrypcja).

Wszystkie przypisy należy umieszczać u dołu strony, do której się odnoszą. Obowiązuje ten sam sposób zapisu jak w przypadku bibliografii, z tą różnicą, że najpierw należy podać inicjały imion, a następnie nazwiska autorów.

Cytaty powinny być opatrzone informacją bibliograficzną. W tekście głównym po cytacie należy podawać przypis u dołu strony.